ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد | ملک‌آباد، پل رسالت و عبادی ترافیک پرحجم دارند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد ارتقا می‌یابند بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

موحدی محصل: جای خجالت دارد که مشهد ۲ سال است که تفریغ بودجه ندارد | با کار پوپولیستی نمی‌توان رای مردم را جذب کرد

  • کد خبر: ۱۷۸۳۷۸
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
موحدی محصل: جای خجالت دارد که مشهد ۲ سال است که تفریغ بودجه ندارد | با کار پوپولیستی نمی‌توان رای مردم را جذب کرد
عضو شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: امروز هنرمندان شهر به تهران و شهر‌های دیگر مهاجرت می‌کنند که این موضوع خسارتی برای شهر امام رضا (ع) است. من خجالت می‌کشم این موضوع را بگویم که ۲ سال است شهر امام رضا (ع) تفریغ بودجه ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز خلیل موحدی محصل امروز، ۱۸ مرداد ماه، در هشتادوهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: رئیس مجلس ویتنام تقاضای ارتباط ۵۰ ساله با ایران کرده است. این یکی از چشمه‌های امیدی بوده که ثمره مقاومت ملت ایران در زیر سایه هدایت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب و همان وعده الهی است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران قشر مظلومی هستند که شعار زیادی در حمایت از آن‌ها داده می‌شود، اما بستری برای رشد، استقلال و ارتقا آن‌ها ایجاد نشده، عنوان کرد: باید از رفتار‌هایی مانند شعاردادن، عکس گرفتن و اهدای هدیه فاصله بگیریم و به این قشر اثرگذار که می‌توانند ذهن جامعه را به سمت حق و حقیقت سوق دهند، واقعا کمک کنیم. از رئیس شورا می‌خواهم به عنوان الگو و نمونه یک اتاق فکر در این حوزه تشکیل دهد تا ساختار خوبی در مشهد کلید بزنیم که به بقیه شهر‌ها نیز تسری پیدا کند.

موحدی محصل افزود: تقاضایی از خبرنگاران دارم؛ اگر شما خودتان انسجامی با هم نداشته باشید، ارتقایی اتفاق نخواهد افتاد. زمانی خانه خبرنگار فعال بود. خبرنگاران باید این بستر را فراهم و از جایگاه عظیم خود صیانت کنند. متاسفانه عده قلیلی مناسبات سیاسی و منافع شخصی را به پیگیری حق و حقیقت ترجیح می‌دهند؛ بنابراین خود خبرنگاران باید از حرفه‌شان صیانت کنند و اجازه ندهند چنین لکه‌هایی در این حرفه رشد کنند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در حال حاضر فرایند انتخابات در شورا تمام‌شده و عده‌ای مسئولیت‌ها را پذیرفته‌اند؛ بنابراین بارشان سنگین‌تر شده است. از امروز باید حواشی را حذف کنیم و همه تلاشمان را روی مسائل تخصصی بگذاریم. این نقشی است که هیات رئیسه و نائب‌رئیس شورا باید ایفا کنند. در این راستا لازم است گزارش اولویت‌ها را از کمیسیون‌ها دریافت کنند. لازم است عادت کنیم هر سه ماه به مردم گزارش دهیم.

وی بیان کرد: هیات‌رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد باید بسیاری از مسایل بالادستی شهر را دنبال کند. امروز وضعیت معتادان متجاهر برای شهر امام رضا (ع) شرم‌آور است. شورای شهر باید این مساله را پیگیری کند. بابد بار دیگر ستاد مبارزه با مواد مخدر احیا شود. متاسفانه در پارکی که بچه‌ها بازی می‌کنند، ۵۰ متر دورتر معتادان در حال تزریق مواد هستند.

موحدی محصل خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات حقوقی را بخش بالادست شورا تصمیم‌گیری می‌کند. مثلا در حال حاضر کمیسیون ماده ۱۰۰ برای ساختمان‌های زیادی رای قلع بنا داده در حالی که در طرح تفصیلی در همان نقطه می‌شود همان‌جا پروانه گرفت. این مسئله با تفاهم قابل حل است. دادستان نیز اعلام آمادگی کرده این مساله را حل کنند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به بازدیدش از بخش منفصل منطقه توس تصریح کرد: من نقشه را مشاهده کردم؛ همه مناطق محروم در طرح قرار دارند، اما خط مرز طرح از وسط یک روستا عبور می‌کند. آیا مشاور نباید منطق این کار را مشخص کند؟ همه باغ‌ویلا‌هایی که می‌توان از آن درآمد کسب کرد، از حوزه بودجه شهر خارج است، اما قسمت‌های ضعیف‌تر داخل طرح واقع شده است. شهر از کجا باید برای احیای این مناطق درآمد کسب کند؟

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی نیز مشکلاتی داریم. منطقه ۱۲ با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت تنها ۲۰ مسجد دارد. پارک خورشید با ۳۰۰ هکتار زمین که باید خورشید این شهر باشد، از ساعت ۲۱ شب آفتی برای شهر می‌شود.

موحدی محصل با بیان اینکه حاشیه‌سازی را کنار بگذاریم و برای مردم کار کنیم، عنوان کرد: باید پایان سال برای مردم حرف داشته باشیم که شهر را به کجا رسانده‌ایم. امروز هنرمندان شهر به تهران و شهر‌های دیگر مهاجرت می‌کنند که این موضوع خسارتی برای شهر امام رضا (ع) است. من خجالت می‌کشم این موضوع را بگویم که ۲ سال است شهر امام رضا (ع) تفریغ بودجه ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مقام معظم رهبری فرمود امروز شگرد دشمن ناامیدسازی مردم است. مردم می‌بینند در دستگاه‌ها به آن‌ها توجه نمی‌شود. یا برای پایان کار در آتش‌نشانی باید یک سال بدوند؛ در حالی که می‌توان بین نظام مهندسی و آتش‌نشانی ارتباط الکترونیک برقرار کرد. سرمایه‌گذار ما امروز متحیر است که چرا باید اخذ پروانه یک سال زمان ببرد. ما در حال ظلم به بخش خصوصی هستیم.

وی بیان کرد: اگر امروز ۲۴ ساعته برای شهر امام رضا (ع) کار کنیم، نمی‌توانیم خلایی که در سال‌های گذشته به دلیل کم‌کاری ایجاد شده را جبران کنیم. با کار پوپولیستی هم نمی‌توان رای مردم را گرفت. رضای خدا و مصلحت مردم باید در دستور کار باشد. فکر نکنیم اگر فلان خدمات را ارزان کردیم، مردم خوشحال می‌شوند. گاهی باید جراحی کنیم. از الان به بعد شورای ما باید محل جذب احسن کارشناسی باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->